•  

    Nikon D5500

    DSLR foto aparati • Beograd • 26.08.2015 • Dragan Stanojević i Tamara Martinović
  

Uvod



TIMELINE

Nikon se već neko vreme nalazi u fazi štednje resursa. Nakon što su proteklih par godina svu energiju uložili u razvoj i promociju nekoliko veoma uspešnih modela, preživeli par afera sa nedokumentovanim nedostacima i podrškom koja u nekim trenucima nije bila na nivou koji se od njih očekuje, prešli su u stanje koje se može opisati kao strateško ćutanje. Modeli koje izbacuje u poslednje vreme teško možemo nazvati revolucionarnima. Možda čak ni evolucijom postojećeg, već više revizijama. Potpuno je jasno da je Nikon usvojio taktiku najvećeg rivala (Canona) i rešio da je primeni u sopstvenoj tržišnoj borbi.

Za razliku od Canona, koji je usled nemoći da se tehnološki suprotstavi na polju senzora proteklih godina, izabrao nepopularnu taktiku smišljanja novih oznaka za stare proizvode, Nikon je poboljšanja ipak nudio, premda „na kašičicu“. Model D610 je ekstremni primer, koji je u javnosti izazvao stepen rezigniranosti, gotovo jednak onoj koja je nastala zbog problema sa uljem na senzoru D600, jer je tehnički doslovno identičan svom prethodniku, dok je D5300 prošao nešto bolje, mada ne i idealno, budući da su razlike u odnosu na D5200 za većinu tek simbolične.

Nikon D5500 je još jedan izdanak takve politike, u trenutku kada se čak i Canon osvestio i rešio da bitno smanji tempo izbacivanja novih modela, upravo da bi javnost manje iritirao očiglednim nuđenjem stare tehnologije. Novina u specifikacijama ima, ali samo to saznanje nije dovoljno kako bismo proizvod proglasili boljim. Utoliko pre, jer su neke promene negativnog, a ne pozitivnog karaktera. Srećom, senzor nije ostao uskraćen za vrhunske performanse. Bili smo u to sigurni i pre nego što smo prvi put uzeli aparat u ruke. Jednostavno, maksimum koji Sony APS-C senzori postižu, definitivno je i maksimum koji industrija danas može da ponudi. U tom svetlu, očekivanja od D5500 su visoka, a nema nikakvih sumnji da će i u praksi biti potvrđeno da je D5500 visoko pozicioniran u APS-C konkurenciji.

Sama činjenica da se iz generacije u generaciju mnogo toga besomučno ponavlja, navela nas je na prosto kopiranje čitavih sekcija testa prethodnog aparata. Iako nepopularan korak, sve češće je prosto neophodan. Ako ste se kojim slučajem zapitali kako nam je promakao D5400, verujte da niste jedini, ali u Nikonu smatraju marketinški mudrim da ničim izazvano preskoče broj u seriji. Da li iz sujeverja ili nečeg drugog, nije ni bitno, ali se model zaista zove D5500.

Uvod



SPECIFIKACIJE

Lista specifikacija otkriva tek skromna tehnička unapređenja, ali i neke nedostatke u odnosu na model D5300:

Uvod
Tehničke karakteristike: Nikon D5500 u poređenju sa D5300

Za vremenski period od jedva 15 meseci, koliko je prošlo od promocije prethodnika, modela D5300, poboljšanja i nisu mogla biti naročito bolja. Ovde se nameće sasvim logično pitanje – a čemu onda uopšte insistiranje na novom modelu?

Senzor je isti ili veoma malo unapređen, ISO raspon takođe, isti je i procesor, AF senzor, merenje svetla, brzina, konektori, video... A različito? Različit je kapacitet memorijskog bafera, autonomija usled efikasnijeg displeja i – izostanak GPS modula! Ono što tabela ne može da prikaže, može se osetiti samo sopstvenim rukama, a u pitanju je ergonomija samog tela. Iako nomenklaturni skok sa D5300 na D5500 sugeriše da su tehnološke razlike mnogo veće, one su zapravo veoma male. S druge strane, ergonomsko unapređenje je toliko da Nikon ne bi pogrešio ni da je aparat nazvao D5600. O detaljima – u nastavku.


PAKOVANJE

Na test je stiglo pakovanje sa telom u crnoj boji (osim ovog, postoji još i crveno) i najkraćim kit objektivom, modelom AF-S 18-55mm f/3.5-5.6G VR II, a njegov sadržaj možemo videli na slici niže:

Uvod

Nikon D5500, sadržaj kit paketa sa AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR II objektivom

U kutiji se, osim tela i poklopca bajoneta, nalaze se još i: EN-EL14a Li-Ion baterija sa zaštitnim poklopcem, MH-24 punjač baterije, široki kaiš za rame, USB 2.0 kabl, A/V kabl, osnovno korisničko uputstvo u štampanom obliku i dva DVD-a sa pratećim softverom i uputstvom u elektronskom obliku. Prateći softver se isporučuje u verzijama za Windows i MacOS sisteme i obuhvata alat za osnovni pregled i konverziju RAW snimaka, pod nazivom View NX2.

  
 
Tekst i slike su ekskluzivno vlasništvo autora testa ali i sajta pcfoto.biz, a kopiranje, prevođenje ili distribucija dela ili celog testa je strogo zabranjeno bez prethodne pismene saglasnosti kako autora tako i sajta pcfoto.biz. Tekst i slike su u neobrađenom obliku i preuzeti su sa sajta pcfoto.biz.

Review and images posted on this Web page are the property of pcfoto.biz.Therefore, this Web page and any of its contents may not be copied, translated or distributed in any manner without the prior written permission of pcfoto.biz.